איך להאריך ציפורניים מהר - כל הדרכים שאת חייבת להכיר

גידול ציפורניים במהירות עשויה להיות משימה לא פשוטה. בין אם יש לך אירוע שצץ מהרגע להרגע ואת חייבת להאריך ציפורניים, המניקוריסטית שלך בדיוק נסעה לבטן גב בסיישל, או שסתם קשה לך לראות ציפורניים קצרות מידיי, אל תדאגי - סוף העולם עדיין לא הגיע, יש מה לעשות בנושא.

אז קודם כל נתחיל קצת באנטומיה בסיסית. הציפורניים שלנו עשויות משכבות רבות של חלבון קשיח ששמו קרטין (Keratin), באופן כללי, נראות הציפורניים שלנו מהווה מדד להבנת המצב הבריאותי שלנו, כאשר הציפורניים שלנו קשות וחלקות, ללא משקעים ובעלות צבע אחיד נדע כי הדבר מצביע על מצב בריאותי טוב ואילו ציפורניים רכות ומחוספסות או בעלות חריצים צריכות להדליק לנו נורות אדומות לגבי מצבנו הבריאותי. אז איך מאריכים ציפורניים בריאות וחזקות במהירות? התשובות לפנייך.

1. שמרי על ציפורניים נקיות ויבשות

ציפורניים נקיות ויבשות נוטות פחות להידבק בפטרת או חיידקים, כאשר אלו עשויים לגרום להאטה משמעותית בצמיחה. ככלל אצבע - נסי לשמור על הציפורניים שלך תמיד נקיות ויבשות, זה גם יגרום להם להתארך מהר יותר, ומן הסתם, יגרום לציפורן שלך להיות בריאה יותר וחזקה יותר באופן כללי.

2. השתמשי בתוספי ביוטין

ביוטין, הידוע גם בשם ויטמין H או ויטמין B7, הוא ויטמין מסיס במים החיוני לצמיחה ולתחזוקה של ציפורניים בריאות. זהו רכיב תזונתי מרכזי שמסייע לגוף בייצור קרטין. ביוטין גם חשוב לחילוף החומרים של שומנים וחומצות אמינו, הנחוצות לצמיחתן התקינה של הציפורניים.
מחסור בביוטין עלול להוביל לציפורניים חלשות ושברירות המועדות להישבר או להתפצל. בנוסף, מחסור בביוטין עלול לגרום גם ליובש ושינוי צבע הציפורן כמו גם לאובדן הברק הטבעי שלהן. כדי למנוע בעיות אלו, חשוב מאוד לכלול מזונות עשירים ביוטין בתזונה או לקחת תוסף ביוטין (ניתן להשיג בכל חנות טבע).

אילו מזונות עשירים בביוטין?

  •  ביצים
  •  שקדים
  •  סלמון
  •  גבינת צ'דר
  •  פטריות
  •  מנגולד שוויצרי
  •  כרובית
  •  בוטנים
  •  אגוזי מלך
  •  תרד
  •  בטטה
  •  טונה
  •  סרדינים
  •  זרעי חמניות
  •  פטל
  •  כרוב ניצנים
  •  פפאיה
  •  נבט חיטה


אבוקדו, עשיר בביוטין ומסייע להארכת הציפורניים במהירות.
אבוקדו, עשיר בביוטין ומסייע להארכת הציפורניים במהירות. צילום: Unsplash

אילו תוספי ביוטין יעזרו לי להאריך ציפורניים?

תוספי ביוטין זמינים במגוון צורות, החל מטבליות, כמוסות, ואפילו במשקאות. הם נלקחים בדרך כלל במינון של 2-5 מ״ג ליום וחשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני תחילת נטילת התוסף, שכן ישנן תרופות מסוימות שלהן התווית נגד עם ביוטין.
חשוב לזכור, שלמרות היותו של הביוטין מרכיב חשוב ביכולתן של הציפורניים שלנו להתארך ולצמוח בצורה בריאה, בסופו של דבר גורמים כמו גנטיקה, תזונה, ובריאות כללית משחקים תפקיד מרכזי גם הם בצמיחת הציפורניים שלנו.

3. השתמשי במשקך / מחזק ציפורניים

מחזקי ציפורניים הם אחד הפתרונות הפופולריים ביותר עבור מי שמחפשת לחזק ולהגן על הציפורן שלה. הם נועדו לסייע במניעת שבירה והתפצלות ובמקביל גם לעודד צמיחה בריאה.
מחזקי ציפורניים עוזרים במניעה של בעיות ציפורניים נפוצות כמו זיהומים פטרייתיים, יובש, או קילוף. ברבים ממחזקי הציפורניים ישנם מרכיבים אנטי פטרייתיים ומגבירי לחות שיכולים לעזור ולהגן על הציפורניים מפני בעיות אלו.
בנוסף ליתרונות שלהם עבור הציפורניים, מחזקי ציפורניים רבים מכילים גם רכיבים מועילים נוספים כמו ויטמינים ומינרלים שעשויים לשפר גם את הבריאות הכללית של הציפורן וגם את העור שמסביבה.
אמנם רוב מחזקי הציפורניים לא מצריכים מרשם רופא, אבל חשוב לנקוט במשנה זהירות בבחירת מחזק הציפורניים שלך. מומלץ מאוד לבדוק את רשימת הרכיבים ולחפש אחר מרכיבים איכותיים ומזינים.

4. שייפי את הציפורניים בכיוון אחד בלבד!

הרבה בנות חוטאות בשיוף הציפורן ל-2 הצדדים, כאשר הן עושות את זה, נגרמים קרעים קטנים ורכסים בציפורן. אותם קרעים ורכסים מחלישים מאוד את הציפורניים ובנוסף גורמים להם להיות דקות יותר, מה שגם משפיע בצורה ישירה על קצב הגדילה ויגרום להם לצמוח בצורה איטית יותר, במיוחד אם השיוף מתבצע בצורה אגרסיבית.

לכן, אם את מעוניינת בציפורניים חזקות שגדלות בקצב מהיר, יש לשייף אותן בכיוון אחד בלבד ולהקפיד שלא לעשות זאת בצורה אגרסיבית מידיי.

אגב, אם את מתמודדת עם הרגלי כסיסת ציפורניים, שיוף בכיוון אחד יכול לסייע להיפטר מההרגל הבעייתי - שיוף הציפורן בכיוון אחד גורם לציפורן להתעצב כמשטח חלק ואחיד, מה שהופך אותן לפחות ״אטרקטיביות״ לכסיסה, בד״כ כוססי ציפורניים ימשכו יותר לכסיסה של ציפורניים בעלות צורה לא אחידה וחספוס.

5. הימנעי מכסיסת ציפורניים

אם אנחנו כבר מדברים על כסיסת ציפורניים, אז חשוב לציין שמדובר כמובן באחד האויבים הגדולים ביותר של הציפורניים שלך. כסיסת ציפורניים גורמת לנזק לציפורן שלך ומאטה את צמיחתן.

6. תני לציפורניים שלך הפסקה מהלק ג'ל

הציפורניים שלנו יצמחו בצורה מהירה ובריאה יותר כאשר הן יבשות ונקיות. אבל למרות הרצון לשמור על ציפורן יבשה, הציפורן עדיין צריכה לקבל לחות טבעית במידה מסויימת מהגוף, כזו שאנו מונעים ממנה לקבל כאשר יש עלייה לק ג'ל. הפסקה קצרה משימוש בלק ג'ל תאפשר לציפורן לנשום ולספוג את אותה לחות חיונית, מה שיסייע לה לצמוח בצורה זריזה ולשמור עליה בריאה וחזקה.

בנוסף, מסירי לק למיניהם יכולים להסב נזק רב לציפורן ולהסיר ממנה את השמנים הטבעיים ששומרים על בריאות הציפורן. כשנותנים לציפורניים הפסקה מהג'ל, מאפשרים להן להתאושש מהנזק הרב שנגרם על ידי מסירי לק למיניהם.


אז מה עושים בין לבין כאשר חייבים לתת לציפורן מנוחה אבל אי אפשר באמת לוותר על ציפורניים מתוקתקות? ובכן, הפתרון המושלם הם ככל הנראה הציפורניים להדבקה מבית iMPRESS האמריקאית. מדובר בציפורניים להדבקה במגוון מאוד רחב של צבעים, הן נראות מצויין, ניתנות להדבקה והסרה בקלי קלות, הדבק שלהן אינן מזיק, הן מחזיקות יחסית לאורך זמן, והן סוגרות בדיוק את הפינה והחששות. הן מייצרות תחושה טבעית וריאליסטית ומאפשרות לציפורן לצמוח ולהשתקם. מוצר ״עזרה ראשונה״ סופר מומלץ למצב שבו את נתקעת בלי וצריכה פתרון מיידי.



ציפורניים להדבקה מבית ImPRESS

ציפורניים להדבקה מבית ImPRESS ארה״ב, פתרון מצויין למי שנתקעת בלי לק ג'ל. צילום: ImPRESS

7. הקפידי לקצוץ את הציפורניים בזמן

שמרי על ציפורניים קצוצות. ציפורניים ארוכות מדי נוטות יותר להישבר מאשר ציפורניים קצרות יותר (מן הסתם) ולכן מומלץ מאוד לשים תזכורת כל תקופה ולייצר ״ריטואל״ קבוע לקציצת הציפורניים שלך כדי לשמור עליהן בריאות ומסודרות.

8. הקפידי על תזונה נכונה

כדי להאריך את הציפורניים שלך במהרה כדאי מאוד לשמור על תזונה בריאה. תזונה עשירה בחלבון, ברזל, וחומרי תזונה חיוניים אחרים תוכל לסייע ולתמוך בצמיחת ציפורניים מהירה ובריאה. מזונות כמו ביצים, תרד, ודגים - טובים ומועילים במיוחד לצמיחת הציפורן.

9. השתמשי בשמן קוטיקולה

שמן קוטיקולה לציפורן שומר על לחות סביב עור הציפורניים מסייע בקידום צמיחת הציפורן בצורה בריאה ומהירה. זכרי, כדי לגרום לצמיחה מהירה ובריאה של ציפורניים, לא רק הציפורן צריכה להיות בריאה, אלא גם העור שסביבה.

10. הימנעי משימוש בכימיקלים קשים

לקים ומסירי ציפורניים רבים מכילים כימיקלים קשים מזיקים שעלולים לפגוע בציפורן שלך הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. נסי להימנע ממוצרים אלו ובחרי במוצרים ללא כימיקלים מסוג זה. מומלץ מאוד לעיין ברשימת הרכיבים לפני רכישת מוצרים כאלו ואחרים או להימנע משימוש בהם באופן מוחלט ככל שניתן.

לסיכום, יש אינספור פתרונות שיוכלו לסייע לך להצמיח ציפורניים בצורה מהירה ובריאה, אם יש לך חלון זמן מספיק ארוך, אנחנו ממליצים לך להישען על תזונה, טיפוח נכון, הימנעות מכסיסה וכו'', אם הזמן קצר ואת צריכה פתרון מידי, אין ספק שציפורניים להדבקה יהיו הפתרון הטוב ביותר שקיים בשוק עבורך.

RELATED ARTICLES